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Giancarlo Pedote : A boat to be there at the start in 2020

Giancarlo Pedote : A boat to be there at the start in 2020
© François VAN MALLEGHEM / GIAN CARLO PEDOTE RACING

The Italian sailor Giancarlo Pedote has just acquired Jean-Pierre Dick's former Virbac-Paprec aboard which Yann Eliès will race in the 2018 Route du Rhum. The boat will be made available to the italian sailor in january 2019. His faithful sponsor Prysmian Group, who has been at his side now for several years, will enable him to train for the 2020 Vendée Globe before he finds additional partners to allow him to compete.

Giancarlo Pedote has spent most of his ocean-racing career in the Mini circuit, but he has also raced in the Figaro and Class40 circuit. He finished in second place the 2013 Mini-Transat aboard a prototype designed by David Raison. A married father of two, he currently lives in Brittany. The world of IMOCA sailing is not really a discovery for him, as he was Fabrice Amedeo co-skipper in the last Transat Jacques Vabre.

Giancarlo Pedote は2020スタートへの艇を手に入れました

6月14日2018年

イタリア人セーラーのGiancarlo Pedoteは、Jean-Pierre Dickの前のVirbac-Paprec号をちょうど購入したところです。それに乗ってYann Eliesが2018 Route du Rhum でレースをする予定です。このイタリア人セーラーには2019年の1月に使用可能になります。何年も彼に寄り添ってきた彼の信頼すべきスポンサー、Prysmian Groupは、彼が挑戦するために次の追加のスポンサーを見つける前に、2020Vendee Globeのためにトレーニングすることを許可しています。

Giancarlo Pedoteは彼のほとんどの外洋レースのキャリアをMini circuitで培ってきました。しかし、彼はまた、FigaroとClass40 circuitでもレースをしてきました。彼はDaivid Raisonの設計したプロトタイプで2013年のMin-Transat を2位でフィニッシュしています。既婚者の彼は現在ブルターニュに住んでいます。IMOCAのセーリングの世界は彼に取って目新しいことではありません、彼はTransat Jacques VabreレレースでFabrice Amedeoの共同スキッパーをしていました。

 

翻訳:Watson Courtier

as of July 2nd 2018.



The New HUGO BOSS will be a VPLP Design

The New HUGO BOSS will be a VPLP Design

The new boat, HUGO BOSS, on which Alex Thomson will race the 2020 Vendée Globe will be a design from the VPLP design studio, working along with the British skipper’s own design and technical team.
The English based Alex Thomson Racing team have confirmed that the design process is ‘well under way’ to the point that the new build will start later in June.

Alex said:
“This is a hugely important period for us. Everything we do over the coming months leads up to the Vendée Globe 2020 and so it’s vital that we put in place a team which has the expertise, and the passion, to deliver. I’m confident that we have done that. We wholeheartedly believe that - with the right minds and the right boat - we can become the first British team ever to win the Vendée Globe”.
 

Ross Daniel, technical director at Alex Thomson Racing, said: “VPLP of course has a proven track of designing world class racing boats. As the first design office ever to make the move to foiling monohulls, they hold an unrivalled knowledge in what we know will prove to be the most crucial area of design within the next generation boats.
 
“But our decision to work with the firm was also based on who they are as people. The process of designing, building and launching a new boat is an incredibly complex one, which requires everyone involved to work collaboratively towards one common goal. We are confident that, together, we can build the very best boat in the fleet, one which is both wholly reliable and has the capability of winning a race as punishing as the Vendée Globe”.

新しいHUGO BOSSはVPLPが設計

6月7日2018年

 

Alex Thomsonの新しいHUGO BOSS号は、イギリス人スキッパー自身のデザイン、並びに技術チームと一緒になって作業をしているVPLP設計事務所の設計によって2020年のVendee Globe に出場する模様です。

英国をベースにしたAlex Thomson レーシングチームは、設計の進捗は、6月下旬にスタートする新艇建造に向けて、うまくいっていることを保証しました。

 

Alexの言葉です。

「これは私たちに取って非常に重要な期間です。私達が来たるべき数か月を通して成すすべてのことは、2020年のVendee Globe につながります。そして、それ故に、作るために経験と情熱とを持ち合わせたチームに足がかりを持つことは非常に重要なことです。私は、私たちがそれを成し遂げることに自信を持っています。私たちは、正しい気持ちと正しい艇を持つこと、それで私達がVendee Globe に優勝する初めての英国チームになることができる、と心の底から信じています。」

 

Alex Thomsonレーシングチームの技術役員Ross Danielは言います、「もちろんVPLPは世界レベルのレース艇の設計実績を持っています。フォイル付きの単胴艇にいち早く移動した最初の設計事務所であるように、彼らは信じがたい、私たちが知る限り他に類を見ない知識を持っています。彼らは次世代の艇を設計する上で、極めて重要な分野を担うことになることを証明するでしょう。」

 

「しかし、この会社と一緒に仕事をするという私たちの決定は、彼らとの人間関係をベースにしています。艇を設計し、建造し、進水させるということは信じがたいほど複雑です。それは、仕事に参加しているみんなに、一つの共通の目標に向かって共同作業をすることを要求します。私たちは、一丸となって、それが全ての安定性とVendee Globe のような疲労困憊するレースで優勝する能力を持っているという船隊の中で最もいい艇を作ることに自信を持っています。」

 

翻訳:Watson Courtier

as of July 7 2018.

 



Meilhat and Gahinet take Monaco Globe honours

Meilhat and Gahinet take Monaco Globe honours
© Yacht Club de Monaco

Paul Meilhat and Gwénolé Gahinet (SMA) are the first sailors to have their names on the top prize as winners of the Globe Series, the new IMOCA world championship. The duo won the Monaco race early this Thursday morning, June 7. They were welcomed back to the dock by Prince Albert II. After more than 3 days and 19 hours of sailing, on a shortened but nonetheless exhausting course which was made all the more nerve wracking because of the unstable weather situation, they beat Isabelle Joschke and Alain Gautier (Monin) to second with Fabrice Amedeo and Eric Péron (Newrest - Art & Fenêtres).

"It was extremely physical and tough on the nerves", explained Meilhat, who won the Bermudas 1000 Race just a few weeks ago. "It reminded me of what I experienced racing on a Figaro in the Mediterranean. In terms of the race, it was crazy with a lot of action! Whether you were ahead or behind, it was never over. But there's nothing more interesting in terms of adrenaline. You feel alive when you race in the Med!" It is a first big win of the season for Paul Meilhat on his conventionally configured foil-less IMOCA. Meilhat is on the look out for a replacement partner to participate in the next Vendée Globe.
 

Monaco Globe Series :
1/ SMA (Meilhat/Gahinet) in 3d 19h and 17m

2/ Monin (Joschke/Gautier) 3d 21h 3m 50s

3/ Newrest – Art & Fenêtres (Amedeo/Péron) 3d 21h 11m 10s

4/ Kilcullen Team Ireland (Mulloy/Ruyant) 3d 22h 25m

5/ Boulogne Billancourt (Le Diraison/Maslard) 3d 23h 45m 03s

6/ Groupe Setin (Cousin/Roura) 3 d 23h 32m 38s (+15 mins)

7/ Malizia (Herrmann/Casiraghi) 4d 00h 03m

8/ Bureau Vallée 2 (Burton/Hubert) 4d 01h 29m 26s

9/ 4MyPlanet2 (Barrier/Quiroga) 4d 02h 44m 30s (+5 minutes)

モナコ・グローブの優勝者

6月7日2018年

 

Paul Meilhat と Gwenole Gahinet (SMA艇)は新しいIMOCAワールド・チャンピオンシップである、グローブ・ シリーズの優勝者として最高の賞に名前を刻みました。この二人は6月7日木曜日の早朝、モナコ・レースで優勝しました。彼らは港に戻った時、Albert 2世皇太子の歓迎を受けました。短いけれども、安定しない天候で、ほとんどすべての神経を疲れ切らせる、消耗のコースで、3日と19時間のセーリングの後、彼らはIsabelle Joschke とAlain Gautier (Monin号)をFabrice AmeeoとEric Peron (Newest-Art & Fenetres号)とともに、打ち負かし2位にしました。

「これは間違いなく物理的、精神的にタフでした、」Meilhatは説明しました。彼は数週間前にBermudas 1000レースで優賞したばかりです。「それは地中海でのFigaroレースで経験したことを私に思い起こさせました。レース期間中に、多くの作業が起こり気が狂いそうでした。進んでいようと遅れていようと、全く終わりません。しかし、これ以上にアドレナリンが分泌されることはありません。地中海でレースをしている時、生きていると感じます!」Paul Meilhat に取って、従来のフォイルを付けていないIMOCA艇でのシーズンでの最初の大勝利です。Meilhatは次のVendee Globeに参加するためにパートナーの交代を模索しています。

 

Monaco Globe Series :
1/ SMA (Meilhat/Gahinet) i3日19時間17分

2/ Monin (Joschke/Gautier) 3日21時間3分

3/ Newrest – Art & Fenêtres (Amedeo/Péron) 3日21時間 11分 10秒

4/ Kilcullen Team Ireland (Mulloy/Ruyant) 3日 22時間 25分

5/ Boulogne Billancourt (Le Diraison/Maslard) 3日 23時間 45分 03秒

6/ Groupe Setin (Cousin/Roura) 3日 23時間 32分 38秒 (+15 分)

7/ Malizia (Herrmann/Casiraghi) 4日 00時間 03分

8/ Bureau Vallée 2 (Burton/Hubert) 4日 01時間 29分 26秒

9/ 4MyPlanet2 (Barrier/Quiroga) 4日 02時間 44分 30秒 (+5 分)
  



Setting A Course for 2020

With one eye looking forwards to the 2020 edition, the new teaser video for the Vendée Globe encapsulates the magic of 30 years of the historic solo non stop race around the world. The teaser is targeted at new partners who might want to come on board for the next edition of the race, to become involved. The short video really captures the emotions, it shows the moods and the drama of start day, the doubts, the fears, the anticipation and the the departure out the famous channel where hundreds of thousands of well wishers turn out. 
The Vendée Globe is also now a huge, significant media event, an ocean race which mobilizes and engages hundreds of thousands of people day after day, through social media, the event and specialist websites as well as huge coverage on traditional print, news and sports media. In just three short minutes it says it all, delivering a short, sharp reminder of what the Vendée Globe means.

 

2020大会への道筋

6月5日2018年

 

2020大会を見つめる一方で、新しいさわりだけまとめたビデオがVendee Globe 単独無寄港世界一周ヨットレースの30年の歴史のマジックを要約しました。この要約はこのレースの次の大会に参加しようとする新しいパートナーを目標にしています。短いビデオは興奮を呼び起こします。それはスタート日の雰囲気、出来事、疑問、怖れ、期待、そして期待を込めた10万人が送り出す有名な水路を通過して出発する様子を見せています。Vendee Globe は今ではまた多くの重要なメディアのイベントであり、外洋レースです。それは多くの伝統的な印刷されたニュースやスポーツのメディアと同様に、イベントやウエブサイトの専門家を通して、日々、10万人を動員し、関わらせています。わずか3分の短い時間に、それは、Vendee Globe が意味するものは何かを、短く鮮明に思い起こさせ、すべてを物語ります。

 

翻訳:Watson Courtier 

as of 2 July 2018.

(訳者注:このビデオは「Video Memories」でもご覧いただけます)

 



Bermuda 1000 Race, close finish, Meilhat wins from Davies

Bermuda 1000 Race, close finish, Meilhat wins from Davies
© Ricardo Pinto / Bermudes 1000 Race

The competitors of the Bermuda 1000 Race between Douarnenez and Cascais have all finished safely, that is with the exception of Louis Burton (Bureau Vallée 2) who decided to return back to Lorient because of a persistent abnormal noise under the hull of his boat.
The main conclusions from this first race of 2018 are:

- Paul Meilhat (SMA) is still a top contender. Leading the fleet from the start of the race he was able to draw out the very best of his conventionally set up monohull and hold off the foilers.

- Sam Davies (Initiatives Coeur) proved that on her return to solo racing she can be considered a good prospect for success in the next Vendée Globe. She finished less than 15 minutes behind Meilhat despite having to overcome some technical problems which compromised her at the start of the race.

- For Fabrice Amedeo (Newrest - Art & Fenêtres) and Manuel Cousin (Setin Group) their first objective above all was to qualify for the next Route du Rhum. Tick. Done.

- Damien Seguin (Apicil Group) who sailed two up with Jean Le Cam was able to optimize the handling of his Imoca by benefiting from the presence of Le Cam who, a veteran of four participations in the Vendée Globe who lead the refit and reconfiguration of Seguin’s boat.

Courses are now set for the Mediterranean and the Monaco Globe Series which runs from 1st to 8th June. Several teams have planned to take advantage of this outing on the Med, the so called Big Blue, which include hospitality days on the French Riviera.

バミューダ1000レースは終了し、MeilhatがDaviesを押さえて優勝しました。

5月14日2018年

 

Douarnenez とCascais間のバミューダ1000レースの挑戦者たちは全員が安全にフィニッシュしました、ただ一人Louis Burton (Bureau Vallee 2号)を除いて。彼は艇の船体の下からしつこく起こる異常な音によって、ロリアンに戻ることを決心しました。2018年の最初のこのレースの主な結果は:

・Paul Meilhat (SMA号)はトップの競争者です。レースのスタートから船隊をリードし、彼はフォイルを付けない伝統的な艤装の単胴艇を大変にうまく操縦することができました。

・Sam Davies (Initiatives Coeur 号)は単独航海への彼女の再参加で、彼女が次回のVendee Globe を成功に導くいい候補者と考えられるということを証明しました。彼女は、レースのスタートで妥協したある技術的な問題を乗り越えざるを得なかったにもかかわらず、Meilhat に遅れることわずか15分以内でフィニッシュしました。

・Fabrice Amedeo (Newrest-Art & Fenetres号)とManuel Cousin (Setin Group)の、すべてに優先する彼らの最初の目標は次回のRoute du Rhumレースのために参加資格を得ることでした。項目はクリアされました。

・Damien Seguin (Apicil Group)はJean Le Camと一緒に二人で航海し、Le Cam の存在により効果を得て、彼のIMOCA艇の取扱いを最大限に高めることができました。Le CamはVendee Globe に4回参加したベテランで、Sequinの艇を再整備と、再艤装をリードしました。

 

コースは現在6月1日から8日まで地中海で行われるモナコ・グローブシリーズの準備をしています。いくつかのチームがこのビッグ・ブルーと呼ばれる、地中海沿岸のフレンチ・リビエラでのホスピタリティーデイを含む、地中海のレースへの参加の優先順位を取ることを計画しています。

 

翻訳:Watson Courtier

as of July 2 2018.

 



A Better Looking Horizon for Yann Eliès

A Better Looking Horizon for Yann Eliès
© Yvan Zedda

There is no certainty that he will be at the start of the next Vendée Globe but Yann Eliès has taken a a big step forward. Despite his undeniable talent and a very solid track record, fourth in the last edition and three times winner of La Solitaire du Figaro, he seemed to be struggling to find a partner. But now at least he is guaranteed to be at the start of this Autumn’s classic Route du Rhum - Destination Guadeloupe.
The rental company UCAR have committed to the project which is run by Jean-Pierre Dick with whom Eliès won the last Transat Jacques Vabre. And it is on that same boat that Eliès will line up when the race starts from Saint-Malo.
But the ambition of Yann Elies remains the same, to find enough money to build a new boat and take victory into Les Sables d’Olonne in January 2021.

少し視野が開けたYann Elies

5月4日2018年

 

Yann Eliesが次回のVendee Globe をスタートできるかどうかは全くはっきりしていません、しかし、彼は前に向けて大きなステップを踏んでいます。彼の申し分のない有能さと、この前のLe Solitaire du Figaroレースで4位という、確固たるレースの記録にもかかわらず、彼はパートナーを見つけることに苦しんでいるいるように見えました。しかし今、少なくとも彼は秋のクラシック、目的地がGuadeloupeの Route du Rhumレースにはスタートできることが保証されました。

レンタル会社のUCARはJean-Pierre Dick が運営する、このプロジェクトに参加を約束しました。彼と一緒にYann Eliesはこの前のTransat Jacques Vabre レースで優勝しています。そして、レースがSaint-Maloからスタートする時にEliesが出る艇はそれは同じ艇です。(ホイル艇ではない)

しかし、Yann Eliesの、十分な資金を見つけて新しい艇を建造し、2021年のレ・サーブル・ド・オロネに戻る時、勝利を得るという、維持している野望は同じです。

 

翻訳:Watson Courtier

as of 2 July 2018.

 



Armel Tripon: a new contender and a new boat

Armel Tripon: a new contender and a new boat

It is more and more obvious that the 2020 Vendée Globe is encouraging some innovative projects to be developed. After Jérémie Beyou, Sébastien Simon and Charlie Dalin, Armel Tripon has now announced the construction of a new boat. After moving up through all the classes involved in ocean racing (winner of the Mini Transat and competitor in the Figaro, Class40, Multi 50 circuits), Armel is now preparing to tackle the Vendée Globe.

His approach is different in two ways, as the construction of his boat is bringing together a boatyard in Nantes, Black Pepper® Yachts, which specialises in large cruising vessels with the designer, Sam Manuard, who so far has been known for his particularly well performing Mini and Class40 designs.
 
However, Armel Tripon is not leaping into the unknown. The yard is used to building high-tech carbon constructions. On top of that, Sam Manuard, who is unusually both a boat designer and ocean racer, clearly has  a lot of knowledge in this field.

The successful experiments with foils in the 2016-2017 appear to have created a lot of excitement, which should make the 2020-2021 edition a major moment in the history of the race.

Armel Tripon:新しい挑戦者と新しい艇

3月3日2018年

 

2020年のVendee Globe が、立ち上がったいくつかの革新的なプロジェクトを鼓舞しているのは非常にはっきりとしています。Jeremie Beyou、Sebastien Simon、そしてCharlie Dalin達の後、Armel Triponが新艇の建造を発表しました。外洋レースに参加するすべてのクラス(Mini transatの優勝者、Figaro、Class 40、Multi 50 circuits の挑戦者)を巻き込んだ動きの後、Armelは今Vendee Globe に挑戦する準備をしています。

彼のアプローチは2つの方法で異なっています。彼の艇の建造は、Mini とClass 40の設計で非常にいい性能をあげることで知られている、Sam Manuard という設計者がいる、大型のクルーズ船に特化したNantesの造船所、Black Paper Yachtsと共同で行っています。

 

しかしながら、Armel Triponは未知の部分に飛びつくことはしません。造船所はハイテクカーボンを使った建造をしています。そのトップ、Sam Manuardはボートデザイナーであり、外洋レーサーでもあります。はっきりとしているのはこの分野で多くの知識を持っているということです。

2016-2017でフォイルは多くの興奮を生じせしめたことで成功体験を示しました。それは2020-2021大会でもレースの歴史に重要な瞬間を作り出すに違いありません。

 

翻訳:Watson Courtier

as of July 2 2018.

 



Charlie Dalin to compete in the Vendée Globe

After displaying the colours of MACIF for four years in the Figaro circuit, Charlie Dalin, French offshore racing champion in 2016 and French vice-champion in 2017, has just been entrusted with the helm of a new generation IMOCA by APIVIA Mutuelle, a subsidiary of the MACIF Group. 

A new boat will be built in 2019 in order to allow one of the rising stars of the new generation to aim for victory. This is once again proof of the continuing attraction of the Vendée Globe, as we already know that four new boats will be there on the start line in 2020 (Hugo Boss, Arkema – Paprec, Charal and Apivia Mutuelle). For Charlie Dalin, this is the culmination of what he has been aiming for. Originally from Le Havre, Charlie took his first steps in the Mini-Transat before succeeding in the Figaro circuit. The Vendée Globe was clearly one of his priorities. He will be getting a boat that matches his ambitions. The support of the subsidiary of the MACIF group should, also enable Charlie Dalin to benefit from the experience and know-how of François Gabart and his team.

Charlie Dalin はVendee Globe で闘う

3月13日2018年

2016年フランス人外洋レースチャンピオン、2017年フランス人副チャンピオンのCharlie Dalin は、 Figaro circuit で4年間、MACIFの旗を掲げた後、MACIF Groupの子会社、APIVIA Mutuelle から新世代IMOCAの舵取りを託されました。

新時代の希望の星の一人が勝利を得るために、新艇は2019年に建造されます。これはVendee Globe の魅力が続いていることの再証明になります。私たちがすでに知っている通り、4隻の艇が2020にスタートラインに並びます。(Hugo Boss号、Arkema-Paprec号、Charal号、そしてApivia Mutuelle号)。Charie Dalin にとって、これは彼が目指してきたことの最高峰です。ル・アーブル出身のCharlieは、Figaroレースで成功する前に、最初のステップをMini-Trabsat で踏み出しました。Vendee Globeは明らかに彼の優先順位の高い物の一つです。彼は彼の野望にマッチした艇を得ようとしています。MACIF Group の子会社の支援は必ず、同じくCharlie DalinにFrancois Gabart と彼のチームの経験と知識から利点を得ることを可能にするでしょう。

 

翻訳:Watson Courtier

as of July 2 2018.

 



Simon’s maiden innings

The young skipper Sébastien Simon, aged 28, will be competing in the next Vendée Globe at the helm of an IMOCA monohull flying the colours of Arkea-Paprec, which will be designed by Juan Kouyoumdjian and with a project manager, Vincent Riou. Before moving to his new class, Sébastien Simon, 3rd in the French elite offshore racing championship in 2017, will race with Morgan Lagravière on a Figaro boat in the Transat AG2R – La Mondiale, which starts on 22nd April.

28歳の若いスキッパー、Sebastien Simon は次のVendee Globe にArkea-Paprecの旗を翻してIMOCA単胴艇の舵を取って挑戦することになりました。この艇はJuan Kouyoumdjian とプロジェクトマネージャーのVincent Riouが設計する予定です。新しいクラスに移る前、フランスのエリート外洋レース・チャンピオンシップ2017で3位になった Sebastien SimonはFigaro レース艇で、4月22日スタートするTransat AG2R-La Mondiale でMorgan Lagraviere と一緒にレースをする予定です。

 

翻訳:Watson Courtier

as of July 2 2018.